FAQ - Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu


Nagłówek

FAQ

Finansowanie kosztów egzaminów i licencji

Finansowanie kosztów egzaminów i licencji to pokrycie przez powiatowy urząd pracy (starostę) z Funduszu Pracy kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu. Sfinansowanie kosztów egzaminów lub uzyskania licencji z Funduszu Pracy nie może przekroczyć wysokości przeciętnego wynagrodzenia.

Decyzję o sfinansowaniu kosztów egzaminów i licencji podejmuje starosta (urząd pracy) po określeniu profilu pomocy dla bezrobotnego/poszukującego pracy oraz w oparciu o ustalenia indywidualnego planu działania.

Kto może skorzystać z finansowania kosztów egzaminów i licencji?

Z finansowania kosztów egzaminów i licencji może skorzystać zarejestrowana w urzędzie pracy:
  1. osoba bezrobotna;
  2. osoba poszukująca pracy:
    1. będąca w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego, z winy pracodawcy,
    2. pracująca u pracodawcy w stanie upadłości lub likwidacji, z wyłączeniem likwidacji w celu prywatyzacji,
    3. otrzymująca świadczenia socjalne na urlopie górniczym lub górniczy zasiłek socjalny,
    4. uczestnicząca w indywidualnym programie integracji lub zajęciach Centrum Integracji Społecznej,
    5. będąca żołnierzem rezerwy,
    6. pobierająca rentę szkoleniową,
    7. pobierająca świadczenie szkoleniowe wypłacane przez pracodawcę,
    8. będąca domownikiem lub małżonkiem rolnika, szukającym pracy poza rolnictwem i podlegająca ubezpieczeniu społecznemu,
    9. będąca cudzoziemcem, m.in. obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej lub państwa, które zawarło odpowiednie umowy ze Wspólnotą Europejską; uchodźcą; osoba posiadającą zezwolenie na pobyt stały, osiedlenie się,
  3. osoba pracująca w wieku 45 lat i powyżej.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę