Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej (art. 15ga), staramy się dokładać wszelkich starań,
aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie wsparciem z FGŚP i dużą liczbę złożonych wniosków,
czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie ulega wydłużeniu.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji.
 
 
PROCEDURA  ROZPATRYWANIA  I  WYPŁATY
 
Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu. W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność i kompletność złożonego wniosku.
Jeśli wniosek zawiera błędy lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawę lub uzupełnienie wniosku.
Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP występuje do MRPiPS o udzielenie limitu środków na dopłaty (zapotrzebowanie). Po uzyskaniu limitu, Dyrektor WUP akceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku).
 
ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
 
Niewykorzystane środki pracodawca zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem
z rozliczeniem.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF, NIP 777-777-77-77)
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP".
(Przykład: zwrot 2 i 3 transzy, ABCDEF, NIP 777-777-77-77)
 
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).