Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej (art. 15gg), staramy się dokładać wszelkich starań, aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA I WYPŁATY
- Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu. W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność i kompletność złożonego wniosku.
Jeśli wniosek zawiera błędy (np. dane we wniosku nie są zgodne z wpisami w KRS/CEiDG) lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawę lub uzupełnienie wniosku.
Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP występuje do MRPiPS o udzielenie limitu środków na dopłaty (zapotrzebowanie).
Po uzyskaniu limitu, Dyrektor WUP akceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku). - Pracodawca jest zobowiązany do powiadomienia naszego Urzędu o istotnej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń (np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania) lub o zamiarze wycofania złożonego wniosku, który nie został jeszcze zrealizowany przekazaniem pierwszej transzy środków.
Zapis o konieczności powiadamiania w terminie 7 dni, nie dotyczy informacji o absencjach z powodu chorobył. Takie informacje pracodawca ma obowiązek przekazać razem z rozliczeniem.
WYCOFANIE WNIOSKU / REZYGNACJA Z DALSZEJ POMOCY
Wycofanie wniosku dot. sytuacji, gdy nie została jeszcze przekazana pierwsza transza świadczeń z FGŚP w oparciu o złożony przez pracodawcę wniosek.
Rezygnacja z dalszej pomocy dot. sytuacji, gdy pracodawca otrzymał już pierwszą transzę świadczeń z FGŚP.
Kierowaną do tutejszego Urzędu korespondencję należy zatytułować odpowiednio:
Wycofanie wniosku / Rezygnacja z dalszej pomocy, podać pełną nazwę przedsiębiorcy i nr NIP oraz załączyć wypełniony stosowny druk przygotowany przez WUP w Poznaniu (patrz załącznik poniżej) i przesłać niezwłocznie do naszego Urzędu przez portal praca.gov.pl (opcja kontynuuj korespondencję - pismem w sprawie- jest dostępna po zalogowaniu do wniosku).
ROZLICZENIE
Rozliczenie z wydatkowania środków przez pracodawcę następuje w ciągu 30 dni od zakończenia okresu, na który pracodawca otrzymał wsparcie, a jeśli wsparcie otrzymał później, to od daty otrzymania ostatniej transzy środków (nie ma rozliczeń cząstkowych). Przez rozliczenie należy rozumieć złożenie wymaganych dokumentów oraz dokonania zwrotu kwoty niewykorzystanej pomocy.
Instrukcja MRPiPS oraz kalkulator dot. rozliczania wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP znajdują się w załącznikach pod adresem: https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15gg-swiadczenia-rozliczenie
ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
Niewykorzystane środki pracodawca zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem z rozliczeniem.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: zwrot 2 i 3 transzy, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).