Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej (art. 15g), staramy się dokładać wszelkich starań,
aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie wsparciem z FGŚP i dużą liczbę złożonych wniosków,
czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie ulega wydłużeniu.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji, a także
sposób złożenia do Urzędu (czas rozpatrzenia dokumentów składanych w wersji papierowej jest dłuższy).
 
PROCEDURA ROZPATRYWANIA I WYPŁATY
  1. Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu. W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność
    i kompletność złożonego wniosku.
    Jeśli wniosek zawiera błędy (np. dane we wniosku nie są zgodne z wpisami w KRS/CEiDG) lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawę lub uzupełnienie wniosku.
    Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP występuje do MRPiPS o udzielenie limitu środków na dopłaty (zapotrzebowanie).
    Po uzyskaniu limitu, Dyrektor WUP akceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku).
    Przelew pierwszej transzy oznacza, że umowa została podpisana przez dyrektora WUP.
  2. Pracodawca jest zobowiązany do powiadomienia naszego Urzędu o istotnej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń (np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania) lub o zamiarze wycofania złożonego wniosku, który nie został jeszcze zrealizowany przekazaniem pierwszej transzy środków.
    Zapis o konieczności powiadamiania w terminie 7 dni, nie dotyczy informacji o absencjach z powodu choroby lub rozwiązaniu umów z kilkoma z wielu pracowników objętych wnioskiem, czy o odwołaniu z przestoju pracowników na część miesiąca, o który pracodawca wnioskował. Takie informacje pracodawca ma obowiązek przekazać razem z rozliczeniem.
 
WYCOFANIE WNIOSKU / WYPOWIEDZENIE UMOWY / ROZLICZENIE UMOWY
 
Wycofanie wniosku dot. sytuacji, gdy nie została jeszcze przekazana pierwsza transza świadczeń z FGŚP w oparciu o złożony przez pracodawcę wniosek.
Wypowiedzenie umowy dot. sytuacji, gdy pracodawca otrzymał już pierwszą transzę świadczeń z FGŚP (oznaczającą podpisanie umowy przez Dyrektora WUP).
Rozliczenie z wydatkowania środków (rozliczenie umowy) przez pracodawcę - zgodnie z Umową i stanowiskiem MRPiPS - następuje w ciągu 30 dni od zakończenia okresu, na który pracodawca otrzymał wsparcie, a jeśli wsparcie otrzymał później, to od daty otrzymania ostatniej transzy środków (nie ma rozliczeń cząstkowych w trakcie umowy).
Instrukcja MRPiPS dot. rozliczania wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP.
 
Kierowaną do tutejszego Urzędu korespondencję należy zatytułować odpowiednio: Wycofanie wniosku / Wypowiedzenie umowy / Rozliczenie umowy, podać pełną nazwę przedsiębiorcy i nr NIP oraz załączyć wypełniony stosowny druk przygotowany przez WUP w Poznaniu (patrz załączniki poniżej) i przesłać niezwłocznie do naszego Urzędu: a jeśli wniosek nie został złożony przez portal praca.gov.pl, to: Z uwagi na ogromną liczbę korespondencji wpływającej do Urzędu, prosimy nie przesyłać tej samej korespondencji wieloma kanałami (np. jeśli złożyłeś pismo przez e-PUAP nie wysyłaj go ponownie pocztą zwykłą).
 
 
ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
 
Niewykorzystane środki pracodawca zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem z rozliczeniem umowy.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku i umowy znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, umowa 10011122) 
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku i umowy znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: zwrot 2 i 3 transzy, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, umowa 10011122)
 
 
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).
Załączniki
Odpowiedzi WUP na pytania przedsiębiorców (pdf, 105 KB)
druk Wypowiedzenie umowy Wycofanie wniosku (pdf, 63 KB)