Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej, staramy się dokładać wszelkich starań, aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji.
 
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).
 
 
PROCEDURA ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW I WYPŁATY
  1. Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu.
  2. W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność i kompletność złożonego wniosku.
  3. Jeśli wniosek zawiera błędy (np. dane we wniosku nie są zgodne z wpisami w KRS/CEiDG) lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawienie lub uzupełnienie wniosku.
  4. Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP wystąpi do Ministra ds. pracy o udzielenie limitu środków na dopłaty. Po uzyskaniu środków, Dyrektor WUP zaakceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku).
    Przelew pierwszej transzy oznacza, że umowa o dofinansowanie została podpisana przez Dyrektora WUP.
 
OBOWIĄZKI PRACODAWCY
  1. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi objętemu dofinansowaniem, z przyczyn niedotyczących pracownika, przez okres objęty dofinansowaniem.
  2. Pracodawca jest zobowiązany do powiadomienia WUP o istotnej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń, np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania lub o ustaniu stosunku pracy pracownika objętego dofinansowaniem lub o zmianie rachunku bankowego do wypłaty świadczeń albo o zamiarze wycofania złożonego wniosku.
    W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, korespondencję w sprawie należy kierować wyłącznie przez portal praca.gov.pl (po zalogowaniu do portalu, należy odnaleźć złożony wniosek i wybrać opcję kontynuuj korespondencję pismem w sprawie). W tytule należy wskazać czego dotyczy pismo, np.: wycofanie wniosku, rezygnacja z dalszej pomocy, zmiana numeru rachunku bankowego.
  3. W terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania, pracodawca musi rozliczyć otrzymane dofinansowanie (zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez Ministra ds. pracy) i złożyć dokumenty potwierdzające wykorzystanie środków zgodnie z przeznaczeniem oraz zwrócić niewykorzystane środki.
    [Wyjątek: gdy wsparcie otrzymał później - po okresie, o który wnioskował - wówczas termin 30 dni liczy się od daty otrzymania ostatniej transzy środków.]
    Zwrot kwoty niewykorzystanej pomocy po ww. terminie, skutkuje naliczeniem odsetek ustawowych za opóźnienie od dnia następnego po upływie 30 dni od zakończenia okresu pobierania świadczeń do dnia wpłaty włącznie.
    Wytyczne MRPiT oraz kalkulator dot. rozliczania wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP znajdują się pod adresem: (https://psz.praca.gov.pl/dla‑pracodawcow‑i‑przedsiebiorcow/tarcza/15g-rozliczenie)
 
ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
 
Niewykorzystane środki pracodawca zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem z rozliczeniem umowy.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku i umowy znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, umowa 10011122)
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku i umowy znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: zwrot 2 i 3 transzy, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, umowa 10011122)
 
 
WYCOFANIE WNIOSKU / WYPOWIEDZENIE UMOWY
 
Wycofanie wniosku dotyczy sytuacji, gdy nie została jeszcze przekazana pierwsza transza świadczeń z FGŚP w oparciu o złożony przez pracodawcę wniosek.
Wypowiedzenie umowy dotyczy sytuacji, gdy pracodawca otrzymał już pierwszą transzę świadczeń i chce zrezygnować z dalszej pomocy.
Kierowaną do WUP korespondencję należy zatytułować odpowiednio: Wycofanie wniosku / Wypowiedzenie umowy, podać pełną nazwę przedsiębiorcy i nr NIP oraz załączyć wypełniony stosowny druk przygotowany przez WUP w Poznaniu (patrz załączniki poniżej) i przesłać niezwłocznie do naszego Urzędu:
  • przez portal praca.gov.pl (opcja kontynuuj korespondencję - pismem w sprawie - jest dostępna dla pracodawców, którzy złożyli wniosek elektronicznie - po zalogowaniu do wniosku),
a jeśli wniosek nie został złożony przez portal praca.gov.pl, to:
  • na skrzynkę e-PUAP Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
  • lub pocztą zwykłą na adres WUP: ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań.
Prosimy nie przesyłać tej samej korespondencji wieloma kanałami (np. jeśli złożyłeś pismo przez e-PUAP nie wysyłaj go ponownie pocztą zwykłą).
Załączniki
Odpowiedzi WUP na pytania przedsiębiorców (pdf, 105 KB)
Druk Wypowiedzenie umowy Wycofanie wniosku (pdf, 63 KB)
Stanowisko MRPiPS z 21.05.2020 dot. informowania o istotnych zmianach (pdf, 55 KB)