"Skrócony czas pracy – to się dzieje!" - projekty pilotażowe Resortu Pracy

Print Drukuj

27 czerwca 2025 r. Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiła nabór na projekty pilotażowe pod nazwą „Skrócony czas pracy – to się dzieje!”.

Celem naboru jest wypracowanie i przetestowanie modeli skróconego czasu pracy oraz ocena ich wpływu na zatrudnienie, produktywność, zdrowie pracowników oraz organizację pracy. Pilotaże mają umożliwić pracownikom godzenie życia zawodowego z prywatnym u pracodawców biorących udział w projekcie. W wyniku pilotażu opracowane zostaną dobre praktyki wdrażania skróconego czasu pracy oraz działania na rzecz jego upowszechniania, z możliwością wprowadzenia tych rozwiązań do przepisów prawnych.

W ramach naboru testowane będą rozwiązania dotyczące skróconego czasu pracy z jednoczesnym zachowaniem wynagrodzenia pracowników na poziomie nie niższym niż w chwili przystąpienia do realizacji projektu pilotażowego oraz utrzymaniem zatrudnienia.

Projekty pilotażowe mogą realizować pracodawcy, będący zarówno podmiotami prywatnymi, jak i publicznymi.

Nabór wniosków w formie elektronicznej rozpocznie się 14 sierpnia 2025 r. i potrwa do 15 września 2025 r. Lista projektów rekomendowanych do realizacji zostanie opublikowana przez MRPiPS nie później niż 15 października 2025 r.

Maksymalna wartość wsparcia na jeden projekt pilotażowy to 1 mln zł. Koszt projektu w przeliczeniu na jednego pracownika objętego pilotażem nie może przekroczyć 20 tys. zł. Źródłem finansowania pilotaży będzie rezerwa Funduszu Pracy pozostająca w dyspozycji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Szczegóły dotyczące naboru, w tym regulamin oraz wzory dokumentów, dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej https://www.gov.pl/web/rodzina/skrocony-czas-pracy--to-sie-dzieje-pracodawco-dowiedz-sie-wiecej-o-pilotazu
 

Pilotaż skróconego czasu pracy

 

Informacje o publikacji dokumentu