Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej wspólnie z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów stworzyło platformę on-line dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy –
https://pracawpolsce.gov.pl Dzięki ww. rozwiązaniu każdy obywatel Ukrainy przebywający na terytorium Polski i poszukujący pracy może utworzyć profil zawodowy w j. ukraińskim, j. polskim albo j. angielskim, a tym samym udostępnić informacje o swoich kompetencjach oraz potrzebach zawodowych i uzyskać informację zwrotną dotyczącą ofert pracy i danych kontaktowych do potencjalnych pracodawców.
Na platformie jest obecnie łącznie ponad 250 tysięcy ofert pracy pochodzących z Centralnej Bazy Ofert Pracy (CBOP) - oferty.praca.gov.pl oraz portali komercyjnych.
Najważniejsze zalety serwisu: - wykorzystanie dużych baz komercyjnych, takich jak: Pracuj.pl, OLX, GoWork.pl, Goldenline.pl;
- brak konieczności zamieszczania CV i innych dokumentów aplikacyjnych - dołączenie do bazy poszukujących pracy odbywa się poprzez wypełnienie prostego formularza;
- łatwy dostęp do wyselekcjonowanych ofert pracy dopasowanych do profilu osoby poszukującej zatrudnienia, które system wysyła na adres poczty elektronicznej użytkownika;
- zapewnienie bezpieczeństwa danych obywateli Ukrainy dzięki możliwości logowania przez profil zaufany;
- dostępność ofert w języku ukraińskim, polskim i angielskim.