PROCEDURA ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW I WYPŁATY
Uprzejmie informujemy, że realizując zadania wynikające z Tarczy Antykryzysowej (art. 15gga), staramy się dokładać wszelkich starań, aby jak najszybciej zrealizować składane przez Państwa wnioski.
Wydatkujemy pieniądze publiczne, więc wnioski muszą podlegać weryfikacji.
Na termin weryfikacji wniosku wpływa kompletność i poprawność wypełnionej dokumentacji.
- Wnioski rozpatrywane są według kolejności wpływu.
- W pierwszej kolejności weryfikowana jest poprawność i kompletność złożonego wniosku.
- Jeśli wniosek zawiera błędy (np. dane we wniosku nie są zgodne z wpisami w KRS/CEiDG) lub braki w dokumentacji, pracownik Urzędu skontaktuje się z pracodawcą na podany we wniosku nr telefonu lub adres e-mail i poprosi o poprawienie lub uzupełnienie wniosku.
- Jeśli wniosek jest kompletny i poprawny pod względem merytorycznym i formalno-prawnym (spełnia wymogi ustawowe), Dyrektor WUP wystąpi do Ministra ds. pracy o udzielenie limitu środków na dopłaty.
Po uzyskaniu środków, Dyrektor WUP zaakceptuje przelew środków na rachunek bankowy wskazany we wniosku (ilość transz przelewów odpowiada ilości miesięcy zgłoszonych we wniosku).
Przelew pierwszej transzy oznacza, że umowa o dofinansowanie została podpisana przez Dyrektora WUP.
Uwaga! Infolinia nie udziela informacji o statusie złożonego wniosku (z uwagi na ochronę danych).
OBOWIĄZKI PRACODAWCY
- Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi objętemu dofinansowaniem, z przyczyn niedotyczących pracownika, przez okres objęty dofinansowaniem.
- Pracodawca jest zobowiązany do powiadomienia naszego Urzędu o istotnej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń, np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania lub o ustaniu stosunku pracy pracownika objętego dofinansowaniem lub o zmianie rachunku bankowego do wypłaty świadczeń albo o zamiarze wycofania złożonego wniosku.
Korespondencję w sprawie należy kierować wyłącznie przez portal praca.gov.pl (po zalogowaniu do portalu, należy odnaleźć złożony wniosek i wybrać opcję kontynuuj korespondencję pismem w sprawie).
W tytule należy wskazać czego dotyczy pismo, np.: wycofanie wniosku, rezygnacja z dalszej pomocy, zmiana numeru rachunku bankowego.
Rezygnacja z dalszej pomocy dotyczy sytuacji, gdy pracodawca otrzymał już pierwszą transzę świadczeń.
Wycofanie wniosku dotyczy sytuacji, gdy nie została jeszcze przekazana pierwsza transza świadczeń z FGŚP w oparciu o złożony przez pracodawcę wniosek.
ROZLICZENIE
Rozliczenie z wydatkowania środków przez pracodawcę następuje w ciągu 30 dni od zakończenia okresu, na który pracodawca otrzymał wsparcie, a jeśli wsparcie otrzymał później, to od daty otrzymania ostatniej transzy środków (nie ma rozliczeń cząstkowych).
Przez rozliczenie należy rozumieć złożenie wymaganych dokumentów oraz dokonanie zwrotu kwoty niewykorzystanej pomocy.
Wytyczne MRPiT oraz kalkulator dot. rozliczania wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP znajdują się pod adresem: https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15gga-rozliczenie ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH ŚRODKÓW
Niewykorzystane środki pracodawca
zwraca na konto WUP, z którego otrzymał wsparcie, razem z rozliczeniem umowy.
Przelew związany ze zwrotem niewykorzystanej kwoty dofinansowania - wykazanej w rozliczeniu - należy opisać następująco: „rozliczenie dofinansowania, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: rozliczenie dofinansowania, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)
Przelew ze zwrotem całej transzy środków należy opisać następująco: „która transza jest zwracana, nazwa podmiotu, NIP, nr wniosku znajdujący się po oznaczeniu 30000/CV-19/xxxxxxxx".
(Przykład: zwrot 2 transzy, ABCDEF Sp. z o.o., NIP 777-777-77-77, wniosek 10011122)